Evenementenvisie
De wereld van evenementen is volop in beweging. Ook de gemeente Tubbergen wil in de toekomst blijven genieten van evenementen die passen bij onze gemeenschap en bijdragen aan een levendige en leefbare omgeving. Daarom werken we aan een evenementenvisie.
Aanleiding
De wereld van evenementen is volop in beweging. Ook de gemeente Tubbergen wil in de toekomst blijven genieten van evenementen die passen bij onze gemeenschap en bijdragen aan een levendige en leefbare omgeving.
Daarom werken we aan een evenementenvisie. Met deze visie willen we richting geven aan de toekomst van alle evenementen in onze gemeente: van meerdaagse tentfeesten tot kleine braderieën. Ons doel is om evenementen te ondersteunen die van waarde zijn voor onze samenleving.
Samen met extern bureau Respons zorgen we ervoor dat het proces breed gedragen wordt en aansluit bij de identiteit en ambities van Tubbergen. Via deze pagina houden we je op de hoogte van de voortgang en de belangrijke momenten in dit traject.
Denk mee
Uw mening is belangrijk! Om een goed beeld te krijgen hoe de samenleving tegen evenementen aankijkt, hebben we drie enquêtes opgesteld. Hiermee verzamelen we input over onderwerpen zoals spreiding, duurzaamheid, toegankelijkheid en de rol van evenementen in onze gemeente.
Voor wie zijn de enquêtes?
- Inwoners van de gemeente Tubbergen
Wat vindt u van de huidige evenementen? Wat vindt u belangrijk voor de toekomst van evenementen in uw gemeente?
Link naar de enquête: www.onderzoek-respons.nl/?f=heh1j8uzpj
- Organisatoren van evenementen
Wat gaat goed? Wat kan beter? Hoe ervaart u de samenwerking met de gemeente? We horen graag uw ervaringen en ideeën.
Link naar de enquête: www.onderzoek-respons.nl/?f=zzzcktikgk
- Niet-organisatoren (zoals winkeliers, horeca, verenigingen)
Hoe ervaart u de impact van evenementen op uw organisatie en omgeving? Wat zijn uw wensen voor de toekomst?
Link naar de enquête: www.onderzoek-respons.nl/?f=bskcd7ishw
We nodigen u van harte uit om de enquête in te vullen. Uw input wordt gebruikt om een evenementenvisie te maken die aansluit bij de wensen en behoeften van onze gemeenschap.
Klankbordgroep
Om verdiepend door te praten over de verschillende thema’s, is er een klankbordgroep opgericht met vertegenwoordiging van verschillende belangen uit verschillende dorpen.
Bijeenkomst evenementen organisatoren
Voor een goede evenementenvisie is de inbreng van organisatoren onmisbaar. Naast het invullen van de enquête, houden we een bijeenkomst voor voor evenementenorganisatoren. In een interactieve sessie onder leiding van bureau Respons, gaan we in op diverse aspecten die van belang kunnen zijn voor de evenementenvisie. De antwoorden van de enquête vormen hiervoor de basis.
De bijeenkomst vindt plaats op maandag 10 februari 2025 bij Zaal Kottink aan de Dorpsstraat 36 in Geesteren. Vanaf 18:45 uur staat de koffie en thee klaar en om 19:00 uur start de presentatie over de resultaten van het onderzoek en gaan we met elkaar in gesprek over evenementen. Aanmelden voor de bijeenkosmt kan uiterlijk 7 februari via dit aanmeldformulier.
Contact
Wilt u meer weten of heeft u vragen? Dan kunt u contact opnemen via het emailadres: evenementenvisie@tubbergen.nl.
U kunt ook telefonisch contact opnemen via het algemene nummer van de gemeente.
Planning
Planning
December 2024
Onderzoek naar het huidige evenementenaanbod en trends.
Januari 2025
- Oprichten klankbordgroep met vertegenwoordiging van verschillende belanghebbenden
- Online enquêtes voor verschillende doelgroepen:
- Organisatoren van evenementen
- Ondernemers, verenigingen en andere belanghebbenden
- Inwoners van de gemeente.
Februari - April 2025
- Analyse resultaten enquêtes
- Interactieve sessies met onder andere:
- Klankbordgroep
- Organisatoren
- Gemeenteraad
Mei - Juni 2025
- Opstellen van de concept-evenementenvisie en een actiepuntenlijst.
- Feedbackronde met betrokkenen en afronding van het definitieve document.