Persoonlijke Internet Pagina

Algemeen

PIP staat voor Persoonlijke Internet Pagina. Op deze pagina vindt u uw persoonlijke gegevens die bekend zijn bij de gemeente. Bijvoorbeeld uw naam, geboortedatum en adresgegevens. Daarnaast vindt u er ook al uw vragen, aanvragen of meldingen die u bij de gemeente heeft gedaan of die nog lopen, mits u hiervoor uwDigiD of eHerkenning heeft gebruikt.

PIP activeren

U hoeft uw PIP slechts één keer te activeren, voordat u uw PIP kunt gebruiken. Daarna kunt u op ieder gewenst moment inloggen in uw PIP. 
Logt u in op uw PIP zonder dat u deze heeft geactiveerd, dan ziet u geen informatie.

Mijn PIP activeren

Hoe werkt het

Op onze website kunt u met DigiD of eHerkenning bepaalde vragen of meldingen aan doorgeven. Dit gaat makkelijk en snel. Bovendien ziet u gelijk welke informatie de gemeente nodig heeft om uw vraag te behandelen.

U kunt de status van deze vragen altijd terugvinden in uw PIP. U logt in in uw PIP en vindt uw vraag onder ‘mijn zaken’. U ziet dan bijvoorbeeld of de gemeente uw vraag of melding al in behandeling heeft genomen. Heeft u nog een vraag of wilt u een opmerking maken, dan kunt u dit doen via de PIP. Uw vraag komt dan rechtstreeks bij de juiste persoon die uw vraag of melding behandelt.

Veel gestelde vragen

vragen

Heeft u uw vraag of melding via DigiD of eHerkenning gedaan? Dan kunt u hier wat over vragen via uw PIP. Zorg dat u eerst eenmalig uw PIP activeert. Vervolgens logt u in en gaat u naar 'mijn zaken'. Klik op de zaak waar u een vraag over heeft. Onder ‘contact’ kunt u uw vraag stellen en versturen.

U kunt uw vraag ook telefonisch stellen. Houd het zaaknummer bij de hand, zo komt u snel in contact met de juiste ambtenaar.

U kunt nog niet alle vragen en meldingen volgen via uw PIP. Er wordt op dit moment gewerkt om dit voor steeds meer vragen en meldingen mogelijk te maken.

Zijn na het inloggen met DigiD uw persoonsgegevens vooraf ingevuld? Als dit niet het geval is neem dan contact op met de gemeente middels contactformulier. Zou u dan zo vriendelijk willen zijn om het tijdstip te vermelden wanneer u probeerde in te loggen?

U dient eerst uw PIP te activeren. 

U dient eerst uw PIP te activeren.

Lukt het inloggen niet met DIGID en krijg je direct een foutmelding? Kijk dan voor actuele DIGID storingen op www.logius.nl/storing-en-onderhoud.

Voor vragen over PIP kunt u terecht bij ons Klant Contact Centrum, telefonisch via 0546 628000 of per mail via gemeente@tubbergen.nl

DigiD staat voor Digitale Identiteit. Met uw DigiD kunt u inloggen op websites van de overheid en in de zorg. De overheid heeft DigiD geïntroduceerd om overheidsdiensten online mogelijk te maken. Het is een middel om uzelf op het internet te identificeren. De DigiD is een soort elektronische handtekening, waarmee u bewijst dat u daadwerkelijk de persoon bent die u beweert te zijn. De DigiD bestaat uit een gebruikersnaam en een wachtwoord. Beide mag u zelf bedenken.

Bij de gemeente Tubbergen kunt u inloggen met uw DigiD inlogcode. Daarmee kunt u een aantal producten online aanvragen of een melding maken. Uw (aan)vragen en meldingen kunt u volgen in uw Persoonlijke Internet Pagina (PIP).

U kunt zelf uw DigiD aanvragen op www.digid.nl. Op aanvraag ontvangt u van DigiD hiervoor een inlogcode.

Wilt u meer weten over aanvragen, activeren, of heeft u een probleem met uw DigiD inlogcode, u vindt alle informatie bij www.digid.nl (link is extern)

eHerkenning is een digitale identificatie voor uw organisatie, net zoals burgers zich identificeren met DigiD. Met eHerkenning krijgt uw organisatie de digitale bevoegdheid om bij de gemeente Tubbergen bepaalde (aan)vragen en meldingen in te dienen. Het is een soort toegangspoort die controleert of u daadwerkelijk bent wie u zegt dat u bent, maar ook of u mag doen wat u wilt doen. Kijk voor meer informatie op de website www.eherkenning.nl(link is extern)

Wat zijn de voordelen van eHerkenning?
Door middel van eHerkenning wordt het eenvoudiger om online zaken te doen met verschillende overheden en bedrijven. U kunt met één inlogmiddel, een eHerkenningsmiddel, veilig inloggen bij alle aangesloten organisaties. U hoeft dan niet meer voor elke organisatie een ander inlogmiddel te gebruiken.

Een aantal andere voordelen zijn:

  • U heeft een persoonlijke internetpagina (pip), waarop u uw (aan)vraag of melding kunt volgen en inzien.
  • eHerkenning wordt een steeds belangrijker inlogmiddel om zaken te doen met de overheid.
  • U bespaart tijd en kosten, doordat u zich voor de meeste zaken niet meer aan de balie van het gemeentehuis hoeft te melden.
  • U bespaart veel papierwerk door online aan te vragen.
  • Voor de vervolgaanvraag hoeft u uw organisatiegegevens alleen maar te controleren, deze worden automatisch voor u ingevuld.


Hoe vraagt u eHerkenning aan?
Er zijn verschillende leveranciers voor eHerkenning. Hier vindt u een leveranciersoverzicht en kunt u uw keuze voor een leverancier en betrouwbaarheidsniveau maken. LET OP! U bent verplicht om minimaalniveau 2+ af te nemen om bij de gemeente Tubbergen (aan)vragen te doen.

U kunt voor uitleg hier(link is extern) een grafisch weergegeven stappenplan bekijken. Klik hier voor een uitgeschreven stappenplan.

Informatie of vragen?
Heeft u vragen over eHerkenning, neem dan contact op met uw leverancier of kijk op www.eherkenning.nl(link is extern)