Sociale kaart voor al uw vragen over zorg en meer!

Publicatiedatum: 
10 dec 2018

Soms heeft u (tijdelijk) hulp en ondersteuning nodig om mee te doen in de maatschappij. Misschien zijn er hulpmiddelen of slimme oplossingen die uw leven makkelijker maken. Mogelijk kunnen familieleden of vrienden u helpen. Maar u kunt met uw vragen ook terecht op de sociale kaart Dinkelland Tubbergen.

De sociale kaart is een digitaal platform dat door de inwoners van de gemeenten Tubbergen en Dinkelland kan worden gebruikt om antwoorden te krijgen op hulpvragen. De sociale kaart is opgedeeld in acht thema’s. Deze acht thema’s helpen u om tot een passend antwoord op uw hulpvraag te komen of een weg te vinden binnen de voorzieningen in de gemeente.

Waar kan ik de sociale kaart vinden?
Via www.socialekaartdinkellandtubbergen.nl kunt u de sociale kaart raadplegen. Voorbeelden van vragen waarmee u op de sociale kaart terechtkunt zijn:

  • Hoe kan ik reizen met het openbaar vervoer?
  • Welke activiteiten zijn er in mijn buurt?
  • Hoe kan ik in mijn huis blijven wonen als ik ouder word?
  • Ik ben mantelzorger. Kan ik ondersteuning krijgen?
  • Ik word gepest. Wat kan ik doen?


Hoe gebruik ik de sociale kaart Dinkelland Tubbergen?
Ga naar www.socialekaartdinkellandtubbergen.nl. Op de hoofdpagina van de website ziet u 8 thema's: 'Zorg en gezondheid', 'Wonen en huishouden', 'Woonomgeving en vervoer', 'Geldzaken', 'Actief zijn en meedoen', 'Werk', 'Jeugd en gezin' en 'Mijn buurt'.

  1. Kies het thema waar u vragen over heeft.
  2. Kies het onderwerp binnen dat thema.
  3. Kies waarover u iets wilt weten.
  4. U ziet vragen en antwoorden over het gekozen onderwerp. Wilt u de contactgegevens van een organisatie zien? Klik dan op “Toon organisaties”.
sociale kaart
Licentie: 
Standaard licentie
Auteur: 
-