Coronavirus

Aanpassingen dienstverlening

De dienstverlening van de gemeente gaat door, maar in aangepaste vorm. We volgen hierin de actuele richtlijnen en maatregelen van de Rijksoverheid en de adviezen van het RIVM. De medewerkers werken zoveel mogelijk thuis en bijeenkomsten worden afgezegd. Afspraken en overleggen gaan zoveel mogelijk digitaal of worden verplaatst.

Door de maatregelen kan het zijn dat de wachttijd langer is dan u van ons gewend bent, we vragen hiervoor uw begrip.

Burgerzaken uitsluitend op afspraak

Het gemeentehuis blijft open. Kunt u uw zaken digitaal regelen via deze website? Dan vragen we u dat zoveel mogelijk te doen.

Is het dringend en kan het alleen op het gemeentehuis? De balies van Burgerzaken werken uitsluitend op afspraak en alleen als het strikt noodzakelijk is. De openingstijden zijn beperkt en de vrije inloop komt te vervallen. Ook het afhalen van een reisdocument kan alleen op afspraak tijdens de openingstijden van burgerzaken. Vanwege de veiligheid van medewerkers en bezoekers werken onze medewerkers achter plexiglas. Wij vragen uw begrip voor deze maatregelen.

De tijden dat u op afspraak terecht kunt zijn: maandag t/m vrijdag van 08.30 – 12.30 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 19.30 uur. U kunt hier digitaal een afspraak maken, of telefonisch via 0546 628 000. Telefonisch is het gemeentehuis bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur en op vrijdag van 08.30 tot 12.30 uur.

Heeft u een afspraak staan en heeft u klachten (neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts)? Dan verzoeken wij u uit zorg voor onze medewerkers en anderen om niet naar het gemeentehuis te komen. U kunt een nieuwe afspraak maken op het moment dat u klachtenvrij bent. Heeft u een afspraak die niet kan wachten en ervaart u klachten, neem dan telefonisch contact op: 0546 628 000
 

Geen huisbezoeken 

Medewerkers van team ondersteuning & zorg brengen in principe geen huisbezoeken meer, tenzij de situatie urgent is. Telefonisch contact en een digitale melding doen is uiteraard gewoon mogelijk.
 

Corona Hulplijn van de gemeente en SWTD

Stichting Welzijn Tubbergen Dinkelland en de gemeente Tubbergen hebben de handen ineen geslagen en een hulplijn opgericht. SWTD heeft haar reguliere werkzaamheden kunnen ombuigen naar een Corona hulplijn. Hier proberen ze een helpende hand te bieden door advies te geven, praktische ondersteuning te bieden of een luisterend oor.

Er zijn veel initiatieven in onze gemeente, maar er zijn ook veel vrijwilligers die graag wat zouden willen doen. Bij de hulplijn komt dit samen. Daarnaast is de hulplijn ook voor mensen met vragen waarbij ze  even niet meer zo goed weet waar ze daarmee naartoe moeten. Of het nu gaat om opvoedvragen, mantelzorgondersteuning, initiatieven voor inwoners, behoefte aan een luisterend oor of informatie: de sociaal werkers ondersteunen, adviseren en helpen waar nodig.

De hulplijn is op werkdagen bereikbaar van 09.00-17.00 uur op het telefoonnummer: 085 051 40 58 of per mail op sociaalteamtubbergen@wijindebuurt.nl.
 

Afvalinzameling

PMD, restafval en gft-afval (inzameling door ROVA)
Op dit moment kan Rova haar dienstverlening ongewijzigd blijven uitvoeren. Actuele informatie en vragen en antwoorden over de dienstverlening van ROVA kun u hier vinden: dienstverlening ROVA.

Textiel wordt niet ingezameld tot (minstens) 1 september
Twente Milieu zamelt ons glas en textiel in. Het bedrijf heeft in overleg met de kringloopbedrijven en de gemeenten besloten om te stoppen met de textielinzameling. Reden is dat de prioriteit op dit moment ligt bij het overig afval (waaronder ook glas, dat dus wel wordt ingezameld). Ook kunnen kringloopbedrijven hun bezetting de komende weken niet garanderen.

U kunt uw textiel thuis bewaren (kringloopbedrijven zijn gesloten). Zakken die naast de containers liggen worden afgevoerd als restafval en dat is jammer. Kijk voor meer informatie op www.twentemilieu.nl/corona.

Oud papier
Vooralsnog kunt u uw oud papier nog op de gebruikelijke wijze wegbrengen. Denk ook hierbij aan de maatregel om afstand te houden.

Afvalbrengpunt
Om te zorgen voor een goede hygiëne en veiligheid voor zowel medewerkers al bezoekers zijn er bij het afvalbrenpunt maatregelen genomen.
- De inwegende klant heeft geen toegang meer tot de weegunit. Via loket kunt u aangeven welk afval u komt brengen. 
- Alleen de uitwegende/betalende klant mag de weegunit betreden ( max 1 persoon). 
- Er wordt alleen per pin betaald
- Er worden maximaal 5 particuliere voertuigen toegelaten op het afvalbrengpunt
- Bedrijfsmatige stromen hebben voorrang op de wachtrij particulieren

Op Koningsdag (maandag 27 april) en bevrijdingsdag ( dinsdag 5 mei) is het afvalbrengpunt gesloten.
 

Bijeenkomsten van de gemeente afgelast

Bijeenkomsten en evenementen van de gemeente worden afgelast en eventueel uitgesteld tot een later te bepalen datum. Voorbeelden hiervan zijn de kernavonden.